Anonim printre vedete


Dupa anul 1990,datorita profesiei mele,am avut ocazia sa intalnesc diferite vedete,de regula din sfera politica. Voi incerca sa povestesc cateva dintre ele,pe cele mai pline de haz ori mai deosebite.

Intr-o ierarhie personala,cred ca cel mai hazos moment s-a petrecut la aniversarea zilei de nastere a premierului Radu Vasile,prin 1996-1998.

Fiind directorul de cabinet al inspectorului general al politiei romane,l-am informat pe acesta ca,a doua zi va fi sarbatorita ziua de nastere a premierului Radu Vasile.Acesta mi-a spus sa merg eu la guvern,insotit de catre doi colegi in uniforma,un baiat si o fata,pentru a-i oferi o felicitare ,flori si un cadou,din partea politistilor romani.

Printre colegii mei aveam un subofiter (inca politistii mai erau militari),cunoscut cu simpatii taraniste.L-am invitat sa mearga cu mine si o tanara locotenenta la ziua premierului.Ambii erau imbracati in uniforma de politist in timp ce eu eram in civil.

Am ajuns in salonul mare unde premierul primea musafirii,multi dintre ei ministrii,parlamentari,oameni de cultura dar si amici ai acestuia.M-am asezat pe o latura a salonului,eu in mijloc intre subofiter si locotenenta.Cand premierul s-a apropiat de noi,a venit din partea in care se afla subofiterul.Acesta avand gradul de plutonier major purta pe umeri trei trese late(spre deosebire de colonel care are tot trei trese dar inguste). Subofiterul,simpatizant al premierului,cand acesta i-a dat mana in semn de salut i-a adresat o urare:”Domule premier,de ziua dumneavoastra,va doresc sa fiti premierul Romaniei si peste patru ani!” Magulit de urarea subofiterului,premierul i-a replicat acestuia:”Domnule colonel(ha,ha),eu va garantez ca in curand veti fi avansat general!”

Sub efectul urarii facute de catre subofiterul facut colonel pe loc,premierul nu m-a bagat in seama pe mine care,i-am spus ca sunt colonel si ca in numele politistilor romani ii uram multa sanatate.La fel a procedat si cu tanara locotenenta.

Dupa ce a salutat pe toti cei prezenti ,a venit la grupul nostru si,dupa ce l-a luat amical de brat pe plutonierul-colonel,au intrat primii in incaperea in care s-au inchinat cupe de sampanie in cinstea premierului.

Norocul sau a fost ca in preajma noastra nu s-au aflat jurnalistii care,daca ar fi observat ca premierul Romaniei nu cunoaste gradele militare ar fi umplut paginile ziarelor cu intamplarea de pomina,de la aniversarea zilei sale.

Gigi  Marcu

 

 

Lasă un răspuns

