Anonim printre vedete-episodul III


Pe la inceputul anului 1976,in timp ce lucram ca ofiter la biroul cercetari penale al Sectiei 1 Militie,am primit de la procuror, plangerea penala facuta de catre poetul Adrian Paunescu impotriva fostei sale sotii,Constanta Buzea.Rezolutia procurorului dispunea ca poetul sa-si ia baiatul,Andrei Paunescu,de la Constanta Buzea unde fusese lasat sa participe la aniversarea zilei de nastere a surorii sale,Ioana Paunescu. Precizez ca in urma divortului pronuntat intre cei doi soti,baiatul i-a fost incredintat de instanta poetului iar fata,mamei sale.

Am ajuns,impreuna cu poetul,la vila in care locuia Constanta Buzea,pe Aleia Gradina Bordei.Cu acceptul acesteia,am intrat in livingul vilei unde i-am cerut doamnei Buzea sa respecte hotararea judecatoreasca si sa nu se opuna preluarii minorului de catre tatal sau.Doamna Buzea a spus ca nu se opune si ca e de acord ca minorul Andrei sa revina la tatal lui.

In timp ce discutam ,in living a vrut sa intre Andrei,care pe vremea aceea avea 8-9 ani.Poetul a incercat sa-l prinda,moment in care copilul a fugit intr-un dormitor si a incuiat usa cu cheia,prin interior.

Am mers la usa dormitorului si i-am spus lui Andrei ca trebuie sa deschida usa pentru a vorbi cu mine.Acesta mi-a spus ca vine in living numai daca „pleaca el de acolo”,referindu-se la tatal sau.L-am rugat pe poet sa iasa pe holul de la intrare,lucru pe care acesta l-a acceptat,cu multe ezitari.I-am zis lui Andrei ca trebuie sa revina la tatal sau insa acesta a zis ca nu se intoarce la „el”si ca vrea sa stea cu sora si mama lui.In timp ce discutam cu minorul,Adrian Paunescu a intrat in fuga si nervos in living si a incercat sa-l prinda pe Andrei.Copilul ,mai sprinten si mai agil,a scapat din mainile poetului,s-a refugiat in dormitor si a incuiat iarasi usa.Cu toate rugamintile mele ,nu am reusit sa-l determin sa revina,situatie in care i-am spus poetului ca e bine sa plecam pentru ca e clar ca minorul nu vrea sa se intoarca la el.Eu nu puteam sa-l iau pe acesta fara consimtamantul lui,motiv pentru care i-am comunicat procurorului ca minorul refuza sa se intoarca la tatal sau.

Dupa ani de zile,citind cartea de proza memorialistica a lui Adrian Paunescu,intitulata „De la Barca la Viena si inapoi”am aflat,cu placere ca tatal si fiul s-au impacat si intre ei s-a restabilit relatia afectiva fireasca,cea dintre tata si fiu.

Lasă un răspuns

